MOOC – og hva nå?

MOOC – og hva nå?

Det er et års tid siden vi begynte å skrive om MOOC-fenomenet på denne bloggen, se gjerne bloggposten om hvor stor en stor klasse er eller det om MOOC-året. Da er det på tide å reflektere over om MOOC virkelig kommer til å endre høyere utdanning eller om det er en hype. Eller er det kanskje et symptom på en endring som allerede er igang? Kanskje kommer endringen selv om MOOC-ene ikke overlever? June har skrevet et blogginnlegg om nettopp det, og det kan du lese her.

Her er et lite utdrag fra blogginnlegget: “Vel, dersom en følger teorien om disruptive innovasjoner, finner den sted under radaren. Mens alle ser til MOOCs og flipped classroom, skjer der ting i randsonen som kommer til å påvirke utdanning.

Folk vil lære, men de har ikke tid eller råd til å sette av år av livene sine til denne læringen.  Derfor vil vi se en vekst i såkalt mikrolæring.”

Mikrolæring er et av områdene som BI eksperimenterer med, spesielt i etter- og videreutdanning. Martin Andresen er prosjektleder for to mikrolæringsprosjekter, som han deler erfaringer fra på denne bloggen.

Next Post:
Previous Post:
This article was written by

Leave a Reply